Sumatra: Filler ve Kahve Diyarı

Geçen yine Endonezyadayım. Ama nasıl Endonezyadayım görmeniz lazım! Yine bana esti bi yerlerden; böyle anlık bi his geldi içime “Sumatra adasına bi ayak basam, az da oraları gezem” diye içim içimi yiyor. Baktım olmayacak aldım bileti, yüklendim sırt çantamı gittim. Bu yazıda sevgili okurlar, sizlere tam 1 gün boyunca Lampung şehrinde ne yapabilirsiniz, onu anlatmaya çalışıyor olacağım. Dikkat edin kocaman gün nasıl hemen bitiyor! Jakarta … Okumaya devam et Sumatra: Filler ve Kahve Diyarı

Raja Ampat Gezisi 4

Daha önceki yazı için buradan lütfen… Seriye en baştan başlamak için buradan… Evet doğru bildiniz maalesef bugün son gün, tatil bitiyor! Rüya gibi geldi geçti valla ya. Ama size de helal olsun bu sayfaya kadar okudunuz, böyle bi heveslendiniz, ah ulan biz de gitsek filan dediniz di mi? Sabırla bu sayfaya kadar gelen okuyucularıma öncelikle teşekkür etmeyi bi borç bilir buradan hepinize… tamam tamam Zeki … Okumaya devam et Raja Ampat Gezisi 4

Raja Ampat Gezisi 3

En baştan okumak için buradan başlayın; bir önceki hikaye içinse buradan lütfen. Dün geceki o acaip yorucu yolculuktan sonra akşam yemeğini bile beklemeden uyudum ve tabiri caizse perte çıkmış bi şekilde uyandım bu sabah. Kahvaltı bile yapmak istemedim ama bugün sanki bi güzel geldi tadı. Bu fotosunu gördüğünüz yemeğe “nasi goreng” diyorlar yani bi nevi kızarmış pirinç. Yanına da (omlet) yumurta ilave ediyorsunuz. Çünkü Endonezya … Okumaya devam et Raja Ampat Gezisi 3

Raja Ampat Gezisi 2

İlk yazıyı okumadıysanız buradan başlayın! O kadar güzel uyumuşum ki sabah 4 gibi kendiliğimden uyandım. Dün bizi buraya getiren tekneci ve evsahibi amcamız kahvaltıyı hazırlamıştı bile. 4:30 gibi herkesle beraber kahvaltı yaptıktan sonra buradaki adaların en uzağı ama en güzeli olan Wajag adasına doğru yola çıkacaktık. Kahvaltıdan sonra teknenin hazırlanmasını beklerken sahil boyu yürüyüşe çıktım (öndeki ben). Güneş henüz yeni doğmaya başlamıştı ki; edebi bir … Okumaya devam et Raja Ampat Gezisi 2

Raja Ampat Gezisi 1

Evet rehberleo.com olarak bi Endonezya seyahatiyle daha pasifik asyanın dibini köşesini geziyoruz. Endonezyalıların bile çok gitmediği, çoğunun yerini bile bilmediği bu adalara ben gitmezsem olmaz dedim düştüm yollara… Önce şunu söylemem gerekiyor, Raja Ampat Endonezce dilinde “Dört Kral” demek. Ancak; 4’ten fazla irili ufaklı adadan oluşuyor. Rehberim ya illa dio not vericem gençler 4’ten fazla gezerseniz şanslı sayılırsınız 🙂 Hadi şimdik nasıl gidiliyor, oralarda nasıl … Okumaya devam et Raja Ampat Gezisi 1