+90 546 4591858 operasyon@rehberleo.com

Endonezya
Kas

Endonezya: Sumatra, Pahawang Adası

Bu arada havalar soğudu, güneş görmeye özlem duyduğumdan mütevellit (ne demekse) bi yaz kafasına girdim ki sormayın! Yok yok sorun ki iki kelam laf edelim. Endonezya’daki Sumatra adasında vakit geçirmek için yola çıktığımdan beri, belki de daha önceden, hep aklımda olan bir yer vardı. Pahawang adası! Haritada gördüğünüz yeşil bayraklı yerlere gitme tutkusu sarınca “ee...
Eyl

Endonezya: Sumatra, Filler ve Kahve Diyarı

Geçen yine Endonezyadayım. Ama nasıl Endonezyadayım görmeniz lazım! Yine bana esti bi yerlerden; böyle anlık bi his geldi içime “Sumatra adasına bi ayak basam, az da oraları gezem” diye içim içimi yiyor. Baktım olmayacak aldım bileti, yüklendim sırt çantamı gittim. Bu yazıda sevgili okurlar, sizlere tam 1 gün boyunca Lampung şehrinde ne yapabilirsiniz, onu anlatmaya...

Endonezya: Raja Ampat Serisi 4

***Daha önceki yazı için buradan, seriye en baştan başlamak için buradan lütfen…*** Evet doğru bildiniz maalesef bugün son gün, tatil bitiyor! Rüya gibi geldi geçti valla ya. Ama size de helal olsun bu sayfaya kadar okudunuz, böyle bi heveslendiniz, ah ulan biz de gitsek filan dediniz di mi? Sabırla bu sayfaya kadar gelen okuyucularıma öncelikle...

Endonezya: Raja Ampat Serisi 3

***En baştan okumak için buradan başlayın; bir önceki hikaye içinse buradan lütfen.*** Dün geceki o acaip yorucu yolculuktan sonra akşam yemeğini bile beklemeden uyudum ve tabiri caizse perte çıkmış bi şekilde uyandım bu sabah. Kahvaltı bile yapmak istemedim ama bugün sanki bi güzel geldi tadı. Bu fotosunu gördüğünüz yemeğe “nasi goreng” diyorlar yani bi nevi...

Endonezya: Raja Ampat Serisi 2

***İlk yazıyı okumadıysanız buradan başlayın!*** O kadar güzel uyumuşum ki sabah 4 gibi kendiliğimden uyandım. Dün bizi buraya getiren tekneci ve evsahibi amcamız kahvaltıyı hazırlamıştı bile. 4:30 gibi herkesle beraber kahvaltı yaptıktan sonra buradaki adaların en uzağı ama en güzeli olan Wajag adasına doğru yola çıkacaktık. Kahvaltıdan sonra teknenin hazırlanmasını beklerken sahil boyu yürüyüşe çıktım...

Endonezya: Raja Ampat Serisi 1

Evet rehberleo.com olarak bi Endonezya seyahatiyle daha pasifik asyanın dibini köşesini geziyoruz. Endonezyalıların bile çok gitmediği, çoğunun yerini bile bilmediği bu adalara ben gitmezsem olmaz dedim düştüm yollara… Önce şunu söylemem gerekiyor, Raja Ampat Endonezce dilinde “Dört Kral” demek. Ancak; 4’ten fazla irili ufaklı adadan oluşuyor. Rehberim ya illa dio not vericem gençler 4’ten fazla...

Endonezya: Gili Trawangan

Dedim ki kendi kendime; hazır Endonezya gibi bissürü adadan (13,000) oluşan bi ülkedeyim neden bi ada tatili yapmıyorum? Sonra bunu gayet mantıklı ve yerinde bir soru olarak buldum. Jakarta‘dan Yogyakarta‘ya trenle geldim. Oradan Bali‘ye uçtum orda tatil yaptıktan sonra Bali’den Gili adalarına tekneyle geçtim. Buraya kadar olan maceranın yazısı burada Büyük Endonezya Gezisi ve burada Yogyakarta:...

Endonezya: Yogyakarta, Eski Başkent

Yogyakarta aslında Endonezya’nın eski başkenti. Jawa adasının tam da ortasında bulunan bu şehir tarihi ve kültürel değerleriyle görülmesi gereken yerlerin başında geliyor. Artık sizin de kankiniz olan Harryanto harika bir program hazırladı ve önümüzdeki 3 gün Yogyakarta’yı ve Endonezya kültürünü keşfe hazırız. Adam ciddi ciddi not bile almış. Hatta nolur nolmaz diyerek A ve B...

Endonezya: Jakarta Gezi Güncesi

Son 2 senedir kafamda planladığım bir Asya seyahati vardı. İlk zamanlarda Tayland olarak kafamda kursam da Endonezya kültürünü tanıdıkça benim için daha da önemli hale gelmeye başladı. İşlerin yoğun geçmesinden dolayı da sürekli ertelemiştim aslında. Çünkü uzak bir ülkeye seyahat planlıyorsanız öyle 3-5 gün kalıp dönülecek bir plan olmamalı bu. Bu yüzden gitmişken 1 ay...